ocena rezultatów szkolenia

Next


Stosujemy badanie efektywności zajęć oparte na 4–stopniowej procedurze oceny skuteczności szkoleń wypracowanej przez Danę Gaines Robinson, Jacka J. Phillipsa, Donalda L. Kirkpatricka i Roberta O. Brinkerhoffa.


Cztery stopnie procedury pomiaru efektów szkoleń:

  • Krok 1 – Ocena wrażenia uczestników zajęć po odbytym szkoleniu w odniesieniu
  • do kategorii istotnych.
  • Krok 2 – Ocena przyswojonej wiedzy.
  • Krok 3 – Ocena zdobytych umiejętności.
  • Krok 4 – Analiza zwrotu z inwestycji – ROI.


Najczęściej proponujemy zastosowanie trójetapowego monitoringu efektywności szkolenia i implementowania jego treści w rzeczywiste sytuacje zawodowe uczestników zajęć (obejmującego zatem kroki 1-3 procedury Kirkpatricka-Brinkerhoffa):

  • badanie poziomu wiedzy w formie pre- i post-testu
  • badanie wrażenia i poziomu przydatności treści szkoleniowych – ankieta realizowana bezpośrednio po zajęciach
  • diagnoza realizacji celów szkoleniowych (a szczególnie poziomu opanowania umiejętności) z nastawieniem na wyłonienie działań mogących wesprzeć lepsze wykorzystanie efektów szkolenia i dalszy rozwój kompetencji pracowników - w formie testu kompetencyjnego i/lub pracy superwizyjnej (spotkanie follow-up) nad trudnościami występującymi w realnych sytuacjach profesjonalnych
© MasterClass 2022