Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?
- Państwo lub Państwa pracownicy poznają skuteczne metody realizacji swoich celów sprzedażowych, nie zapominając o zadowoleniu klienta (budując dzięki temu długoterminowe relacje handlowe).
- Nauczą się korzystać ze sprawdzonego i docenianego również przez wielkie, jak Grupa Metro, firmy: Modelu Negocjacji MasterClass Storm®.
- Nauczą się dookreślać własne interesy i dostrzegać interesy partnerów w prowadzonych rozmowach, uwzględniając specyfikę handlu z sieciami.
- Wykształcą w sobie patrzenie z punktu widzenia interesu własnej Firmy - zrozumienie istoty zadania negocjatora, dla którego “cena” (rabat retrospektywny, warunkowy itd.) jest tylko jednym z elementów kontraktu – i to nie tym, który w pierwszej kolejności podlega ustępstwom.
- Posiądą umiejętność grania BATNĄ, wzmacniając swoją pozycję w negocjacjach.
- Zdobędą wiedzę i umiejętności wykorzystywania na swoją korzyść typowych stosowanych przez sieci strategii negocjacyjnych.
- Nauczą się dostrzegać manipulacyjne taktyki negocjacyjne, którym są poddawani i skutecznie przeciwdziałać im.
Idea szkolenia
Większość osób dłużej prowadząca jakąś działalność produkcyjną czy handlową zdobywa z biegiem lat niezbędne doświadczenie i odnosi sukcesy w swoich negocjacjach z kontrahentami.
Jednakże mimo dużego doświadczenia praktycznego ich działania często są oparte o intuicję lub wielokrotne powtarzanie podobnych do siebie rozwiązań negocjacyjnych. Dlatego też zdarza się, że stają bezradni wobec nowych, nietypowych zagrań swoich partnerów (stale przecież kształconych). Nie w pełni też są w stanie wykorzystywać te doświadczenia do podnoszenia poziomu swoich umiejętności - ze względu na niepełną świadomość zjawisk i procesów kształtujących ostateczny wynik negocjacji.
Dochodzą do tego większe od standardu trudności, która sprawia specyficzna grupa klientów. To sieci handlowe. Ich kupcy mają świadomość swojej siły i często bardzo wprost dają o tym znać: „ja mam dwudziestu takich jak Pan za rogiem czekających w kolejce”. Mają też inne ulubione chwyty - jak zmuszanie do czekania na „audiencję” u kupca bądź grożenie wyrzuceniem z półki naszych indeksów.
Te i inne praktyki negocjacji sieciowych znalazły godną odpowiedź, wypracowaną na bazie bezpośrednich 20-letnich doświadczeń prowadzących warsztat trenerów, jak również tysięcy przykładów błędów i sukcesów popełnianych przez negocjatorów w szkolonych/zarządzanych przez nich firmach.
Wykorzystując zaawansowaną wiedzę psychologiczną o mechanizmach nieświadomego wpływu i ogromne doświadczenie praktyczne stworzyliśmy Model Negocjacji MasterClass Storm®. Jego szczegóły chętnie prześlemy mailowo zainteresowanym Państwu wraz z programem warsztatu.
Trenerzy prowadzący: dla zapewnienia Państwu maksymalnego efektu szkoleniowego warsztat ten prowadzony jest przez dwójkę trenerów z minimum parunastoletnim doświadczeniem - psychologa specjalizującego się w mechanizmach wpływania na decyzje negocjacyjne klientów - Rafała Kowalewskiego oraz dyrektora d/s zakupów z ogromną praktyką z "drugiej strony barykady" - prowadzącego negocjacje po stronie sieci handlowych (Jumbo, Eurocash, MMT, Chata Polska) - Adama Plackowskiego.