procurement 
wykorzystanie zjawisk psychologicznych dla optymalizacji wyboru dostawcy



Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?

  • Państwa pracownicy udoskonalą umiejętności wielopłaszczyznowej oceny dostawców.
  • Poznają psychologiczne wymiary doboru dostawców - kluczowe w procesie zarządzania relacjami z partnerami, a przez to budowania przewagi konkurencyjnej.
  • Rozwiną kompetencje budowy (i stosowania) modelu postępowania optymalnego dla organizacji i jej miejsca rynkowego.
  • Poszerzą spektrum narzędzi kształtowania relacji z dostawcami.
  • Wyrównają w swojej grupie wiedzę i umiejętności - dzięki zdiagnozowaniu indywidualnych słabszych obszarów poszczególnych uczestników warsztatu i uzupełnieniu występujących tam braków.


Idea szkolenia

W 2011 roku w firmie Apple, jednej z pięciu największych firm świata (pod względem osiąganych przychodów) nastąpiła zmiana CEO. Tim Cook zastąpił na tym stanowisku  Steve’a Jobsa.  Komentatorzy biznesowi byli zdumieni - spodziewano się raczej awansu Jonathana Ive’a - naczelnego projektanta produktów Apple, w powszechnej opinii - głównej osoby odpowiedzialnej za tak ogromny sukces rynkowy firmy. A jednak Jobs wybrał człowieka stojącego raczej w cieniu - i tam, za zasłoną firmowych tajemnic - tworzącego fundamenty działalności całej korporacji. Człowieka  przez poprzednie lata zatrudnionego jako COO, a przede wszystkim  odpowiedzialnego za supply chain management. Jak dzisiaj już wiadomo, to właśnie  wysoce inteligentna polityka Cooka w zakresie procurement  dała Apple’owi miejsce na szczytach listy Fortune 500.


Kluczem do konstrukcji tego warsztatu jest nauka wykorzystywania procesów psychologicznych w szeregu kroków składających się na ostateczny wybór i następującą po nim współpracę z dostawcą. Wykorzystywania w taki sposób, aby:

- skutecznie obronić się przed sposobami sztucznego podnoszenia swojej atrakcyjności, używanymi przez dostawców;

- uniknąć osobistych nieracjonalnych uprzedzeń lub preferencji powstających w trakcie oceny dostawców;

- a wreszcie zdefiniować zgodnie z regułami Kraljica kluczowe dla firmy produkty i efektywnie budować pod tym kątem strategiczne relacje z dostawcami.


© MasterClass 2022