Jakie korzyści mogą Państwo osiągnąć?
- Uczestnicy warsztatu zdobędą umiejętność precyzyjnego przekazywania treści słownych i pozasłownych w formie adekwatnej do stylu porozumiewania się odbiorcy - aby uzyskać skuteczny wpływ na niego.
- Udoskonalą dające efekt narzędzia wpływu specyficzne dla komunikacji mailowej, telefonicznej i bezpośredniej (jak milczenie, podniesiony głos, wyrafinowany język itd.).
- Poznają kwestię zakłóceń występujących w procesie porozumiewania się ludzi.
- Będą mieli okazję zdiagnozować i wyeliminować dzięki ćwiczeniom własne błędy komunikacyjne.
- Nauczą się stosować konstruktywne sposoby porozumiewania się uwzględniające osobiste zaangażowanie, stosunek emocjonalny i odnoszące się do zachowań, nie zaś do całościowych, często krzywdzących ocen osób.
- Poznają zagadnienia komunikacji niewerbalnej. Będą potrafili analizować ją u rozmówcy oraz wyćwiczą jej stosowanie i zgodność z własną komunikacją werbalną.
- Zdobędą umiejętności radzenia sobie z typowymi blokadami komunikacyjnymi, czyli sposobami rozmówcy na manipulacyjne osiąganie przewagi psychologicznej w rozmowie.
Idea szkolenia
Skuteczne porozumiewanie się jest podstawą sukcesu każdego kontaktu ludzi pomiędzy sobą, niezależnie od tego, czy rzecz dotyczy spotkania dwojga przyjaciół, załatwiania sprawy w urzędzie, małżeństwa, wyjazdu na wakacje z nieznaną grupą. W biznesie ma ono równie podstawowe znaczenie, jak we wszelkich innych formach aktywności człowieka, ale tutaj zyski z niego płynące lub możliwe straty mają bardzo konkretny, często finansowy wymiar. To, czy mój rozmówca dobrze mnie zrozumie i czy będzie mu się dobrze ze mną rozmawiało, może zdecydować o powodzeniu kontraktu, czy dobrym "sprzedaniu" pomysłów lub zadań przez szefa swoim podwładnym.
Uczyliśmy się matematyki, fizyki, chemii, nawet poprawnego języka polskiego, ale raczej nikt nie uczył nas, jak się skutecznie porozumiewać. Nic straconego! Na tych zajęciach uczestnicy będą odkrywać tajniki efektywnego komunikowania się ze swoimi partnerami rozmów. To odkrywanie będzie permanentnym ćwiczeniem, doświadczaniem zakończonym za każdym razem obróbką intelektualną ważnych w procesie porozumiewania się kwestii. Będzie nauką stosowania różnych sposobów porozumiewania się, by repertuar mozliwych reakcji w rozmowie znacznie się poszerzył, by uczestnicy mogli dotrzeć do różnych rozmówców, osiągając wzajemną satysfakcję z efektów ważnych biznesowo kontaktów.